måndag 8 september 2008

Liten kort historia

Har bloggat frekvent sedan maj-08, där det mest handlat om vardagen bland mina blöjtrots och tonårstjatiga barn.

Mitt liv kretsar obönhörlig nästan alltid kring dem, och jag får ofta frågan, ja nästan dagligen: Hur orkar du?
Svaret blir oftast lika frågande: Vad menar du?
Därefter kommer det olika infallsvinklar på hur den frågande personen själv tror det kan vara att ha många barn. Jag brukar oftast försöka svara så brett som möjligt eftersom ingen storfamilj är den andre lik.

Sedan är det såklart olika vad som anses vara en storfamilj. För 20 år sedan när jag träffade min man , ansågs en storfamilj vara 2 vuxna och 3 eller fler. Numer tycker jag nog själv (och många andra) att en storfamilj kanske räknas från 4 barn och fler.
Själv kommer jag från en familj med 2 äldre systrar. Min man har i sin tur 7 syskon, de var 6 systrar och 2 bröder. (Jag lär återkomma i ämnet om vart man hamnar i en stor syskonskara, tycker nämligen att det är väldigt intressant.)

Så denna blogg hoppas jag ska byggas på fler storfamiljers tips och ideer, så känner du en stormamma/pappa som kläckt några riktigt bra knep och tips, allt från inredning till superstorkoket, så tipsa om min blogg och be henne/honom ta kontakt, så kan man länka och dela erfarenheter som bör komma ut till alla hågade.

1 kommentar:

Annika sa...

Så kul att du kommit igång med storfamiljs-bloggen! Jag ser verkligen fram emot att få ta del av dina tips och era erfarenheter. Nu kommer man väl få veta din "hemlighet" - hur du får allt att funka så bra! Många kramar från din vän och beundrarinna Annika