måndag 17 november 2008

Veckans meny och inhandlingslista

Efter 200:-/dag veckan så är det relativt tomt på reserver. En anings dyrare vecka, men inte så dyr så den äter upp vinsten från sparveckan, isf skulle det ju ändå inte varit värt det.
Barnen och tonåringarna har fått välja lite av sina favoriter denna veckan och då blir matsedeln lite svårare att få ihop rent matlagningspraktiskt. Så jag får helt enkelt räkna in lite mer vid spisen tid.

Måndag: Pasta Alfredo (8-åringens önskan)
Tisdag: Panerad fisk med potatismos (4-åringens önskan)
Onsdag: Kycklinggryta med potatis
Torsdag: Gratinerad pasta med skinka och mozarella (16-åringens önskan)
Fredag: Potatisgratäng med biff (18-åringens önskan)
Lördag: Lasagne (pappas önskan)
Söndag: Potatis soppa med färskt brytbröd

Jag behöver inhandla:
2 pkt skinka, ärtor, fiskfile helst färsk, 10 kg potatis, ägg, ströbröd, kycklingfile, 1 kg morötter, 4 paprikor,1 stjälkselleri, 2 purjolök, 5 gul lök, 1 kg kort pasta,1 kg tagliatelle, 1 pkt lasagneplattor, 3 pkt mozarella, 1,4 kg ryggbiff, 1 kg köttfärs, 8 burkar/tetror tomat, 8 dl grädde, 10 mjölk, 1 jäst, 2 kg mjöl

Sedan tillkommer denna veckan både tvättmedel, toapapper, ost, flingor, pålägg som salami och leverpastej, socker.
Jag räknar med en kostnad på mellan 1400:- till 1700:- lite beroende på kött och fiskkostnad och val. Vi får se vad vår butik har att erbjuda i veckan, kanske måste jag ge mig ut och leta lite. Vår butik är en köttfärsbutik och har svårt att leverera bra kött.

1 kommentar:

Maria sa...

Hej Lena, nu har jag mailat dig. Hoppas jag skrivit rätt adress. Har du inget mail kan du väl skriva en kommentar hos mig så får jag göra ett nytt försök.

Spännande;)

Kram M