söndag 16 november 2008

En önskad utvärdering

Bea, självklart ska du få en utvärdering, tänkte bara inte i de rätta banorna när jag skrev förra inlägget märkte jag :)

Rent matmässigt fanns det ingen stress, utom möjligen husets 16-årings kommentarer om att han tyckte det var ovanligt tomt i kylskåpet. Han vill ha mycket att välja på, och då sådant som bara han gillar. Veckan har inneburit brist på sådant en 16-åring kan tjata sig till, som tex småpizzor och piroger, nudlar, smaksatt yoghurt, Philadelphiaost och annat dyrt och onyttigt.
I kylskåpet har det istället funnits mer klassiska pålägg som ost, skinka och salami och vanlig fil och vaniljyoghurt.
Vi köpte en påse oboy till tonåringarna, och den är istort sett slut i brist på annat kolhydratrika kostmöjligheter i veckan antagligen.

Vi vuxna känner oss alltid fattiga varje månad veckan innan barnbidrag. Men nu efter att ha levt denna vecka på detta sätt så genererar det en större summa till den kommande veckan. Dvs att vi har mer pengar än beräknat, de lägger vi på julklappskontot.
Jag kan lätt leva en sådan här vecka i månaden, men inte fler veckor i rad (om det inte skulle vara ekonomiskt tvunget).
Det är skönt att ha vetskapen att det går att leva riktigt billigt och ändå äta relativt gott och näringsrätt.

I min värld var det alltså lugnt och inga större uppoffringar, då skulle jag nog inte ha gett mig in i det.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tack sa mycket!
Roligt att lasa om er tycker jag.
Ha dt sa gott!

Annica sa...

Tänkte på det också, hur ska tonåringarna klara sig? Men jag ska nog köra nåt sånt här lite då och nu, för jag tror det går om man bara vill. :D

Tack för utvärderingen.:D

Lena sa...

Liten: Tonåringen klarade sig, han lever men är lite svältfödd på "riktiga" kolhydrater dvs skräpmat.
Jag föreslog honomatt nästa månad köpa in sig på egna kolhydrater för egna pengar.....det mottogs inte så positivt :)
Sånt är livet,allt kan inte serveras på fat, helt enkelt.

bea: Kul, att du läser, nu har jag även kikat in hos dig. Hur hamnade du i Belgien? Finns 4 Europaländer jag kan tänka mig att testa att bo i, Danmark (min härkomst), Holland , Belgien och Spanien. Det sistnämnda mer pga klimatet :)
Kikar in fler gånger till dig, jag gillar dina att göra listor :)
Ha det!