torsdag 4 december 2008

Krypandes till korset

Jag får nog ta och krypa till korset. Jag har haft 2 slarvveckor när det gäller mat,men varit dessto mer flitig med andra praktiska saker.
Jag har haft turen att ha 2 extra händer till min hjälp i form av en "gamal" assistent till sonen, som numer tituleras mycket god vän. Hon ska flytta till Kreta och ville jobba lite extra innan och gosa med de små, så då ordnade vi det.

Hon har hjälpt mig med att tömma våra garderober, möblerat om dem och fyllt dem igen med det som skulle vara kvar, putsat julfönstren och hjälpt att få upp julljusen. Hjälpt mig att få ut massor av auktioner på Tradera.
Det sistnämnda är ett jättebra sätt att få ihop lite extra pengar på. Förr 2 år sedan skulle jag kastat allt jag inte använde själv, eller i bästa fall vänta in någon insamling. Nu använder jag extrapengarna till guldkant.
Tex fick jag och maken tillfälle att åka in till stan och äta på en ny restaurang. Om det kan ni läsa här

Eftersom det pysslats en massor, så har M stått för mycket av matlagningen. Vi har fått allsköns olika pastarätter, men också blomkålssoppa och risgrynsgröt.
Nu är vårt radhus iallafall redo för jul, och det är skönt. Får jag nu bara iväg alla traderaplaggen så kommer min tid fram till jul gå smidigt. Mer än så kan ingen storfamiljsmamma begära.

2 kommentarer:

Annica sa...

Ja tradera är bra, om man bara har tid, minsta lilla försening och man är körd. :S

Själv så slänger jag mycket av det mina växer ur, eller så ger jag det till kompisar vars barn det passar. :D

Har inte den tid det krävs att sitta med tradera. :D

Och du! Titta in på min blogg, du har fått Nobelpris i mammakunskap! :D

Kramis

Lena sa...

Tack Annica!
Jag fick den i andra bloggen också :)
Där skickade jag den givetvis till dig :)

Kram Lena