torsdag 9 oktober 2008

Lite smicker i vardagen


Jag kan vara väldigt duktig på att uppmana mina vänner att ta emot beröm och smicker, för de är alla värda just det. Själv är jag nog ganska dålig på det samma.
Men jag är väldigt glad över Annikas fina utmärkelse igår.
Annikas matblogg är väldigt speciell, där blandar hon sina recept med små anekdoter. Skoj och inspirerande läsning helt enkelt.

Sedan har jag såklart fler jag borde uppmärksamma med en liten utmärkelse känner jag. Fast egentligen skulle man dela ut den till alla som verkligen orkar hålla igång sina bloggar, det är ju en bedrift i sig själv :)
Men, förutom Annika, så blänker jag iväg uppmuntran till

Christina Olsson - Tonårsbloggen, är högaktuell för alla tonårsföräldrar att läsa, dock bör man ha barnasinnet kvar och en portion humor. Passar självklart föräldrar med yngre barn att läsa också.

Marie - Syster yster till mig och aktiv på bloggen, när hon är det, men tar paus ibland när livet utanför hopar sig.

Nena- Vi har följt varandra en bra lång tid nu över internet. Ibland intensivt, ibland lite på lågvarv. Hennes specialitet om jag får kalladet så? :) är alla hennes små söta bilder hon lägger på passande ställen i sin blogg

Jag har genom min syster följt ett husbygge minsann, hör inte till vanligheterna om jag säger så.......man kan drabbas av lätt sotissjuka då nämligen, men Maria blandar i sin blogg och nu när huset fått sin form, ploppar hon själv ut mer och mer ....ja som en halvtokig innebandymorsa....eller nått. Vet att hon fått utmärkelsen förut,men en till skadar kanske inte?

Okej detta var lite OT, åter till utkasten med de nya inläggen.........

6 kommentarer:

Maria sa...

Hej,

tack söta du för dina fina ord;)

Det tog ett tag för mig att lista ut vem du är, men tillslut kom jag på att det var Mie.s syrra!

Vad roligt att du följt med på vår byggresa. Nu är den slut men ändå inte. Egentligen börjar ju resan nu på sätt och vis. Resten av vårt liv typ;)

7 BARN! Shit vad imponerande! Verkligen. Lycka gånger sju, måste vara fantastiskt! Jag är överväldigad av min lycka gånger två;)

Åter igen tack och bock för den fina utmärkelsen.

Kramar Maria

Lena sa...

Maria:

Jag tog för givet att min syrra kallade sig Marie.....som hon tjatat på att få sitt vuxna namn som tilltalsnamn i familjen :)
Men Mie funkar ju och för mig svarar hon även på tilltalet Lollo.
Sorry till den förvirringen :)

Jag tror som du att er husresa precis börjat. Bo in sig , fixa och dona kommer ta minst lika lång tid som att bygga upp.
Mysigt!

/Lena

Maria sa...

Hej igen,

nu har jag läst runt här på din blogg ordentligt och jag märker att jag "rört" vid ett ämne som du själv tar upp mycket.

Nu var ju inte jag fördomsfull eller så jag tycker verkligen att det är coolt med 7 barn fastän jag själv "bara" begåvats med två.

Vad var det för en j-vla kärring (ursäkta språket)du mötte i tunnelbanan? Usch vilka hemska fördomar folk har.

Jag kunde inte i min vildaste fantasi tro att folk utrycker såna saker till människor som valt den väg och det liv de själva önskar.

Tänk att jag förstog utan att veta att du var en morsa som hade 7 barn för att du helt enkelt vill ha 7 barn;)

Jag diggar dig... skarpt!

Maria

ColonialEast sa...

Hej! Riktigt kul att hitta hit (följde länken från Maria (Lundins Husbygge)). Vad häftigt med sju barn!!! Själv har jag tre (tätt) och en del tycker att det är många barn. Men sju - gud vad underbart!

-Nena- sa...

Tack så jättemycket för utmärkelesen. Den värmer verkligen.
Kram Nena

Harry sa...

Wow häftigt med 7 barn. Själv har jag också växt upp en stor familj. Vi är 6 syskon med samma föräldrar. Jag känner mycket väl igen det där med att man hela tiden måste tillägga "med samma föräldrar".

Det är först nu på senare tid då man blvit lite äldre (28år nu) jag har förundrats över hur mina föräldrar verkligen har lyckats ro iland vår stora familj och då framförallt ekonomiskt. Mina föräldrar har lyckats på något sätt trots att min mamma är sjukpensionär och en av mina syskon har autism och har krävt mycket tid.

Vi har alla barn lyckats och idag har vi alla bra jobb och vissa av oss även universitetsutbildningar.

Jag har heller aldrig tyckt att det varit för många syskon utan hela tiden velat ha fler syskon.

Lycka till med din familj skoj att få matlagningstips på din blogg jag är grymt imponerad över att du lagar all mat. Med tanke på de som bara har två barn och påstår att de inte hinner.

Kram
Harry