fredag 14 november 2008

7 kronor tillgodo

Idag fredag har vi 7 kronor tillgodo sedan torsdagens inköp.
I onsdags handlade jag i huvudsak pålägg såsom salami,skinka,leverpastej och ost. Dessutom behövdes det lite franska och limpa och några mjölk. Jag använde alla de kronor jag kunde/fick.
Igår stod det köttfärsfyllda paprika på menyn, ett smart drag då vi hade köttfärs i frysen annars hade jag fått använda 60:- till bara köttfärsen,nu behövde jag bara köpa: 6 liter mjölk, 3 kg potatis, 2 nät euroshopperpaprikor (ca 10st), 1 flaska schampo och sköljmedel, 5 bananer åkte även ner i korgen. 179:- och vi är 28:- plus till fredagen.
Idag vill barnen dock ha lite "fredagsmys" till Idol. Hemgjord pizza står på menyn, det ska nog kunna ordnas. Jag får damma av sodastreamern helt enkelt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra jobbat!

Trevlig helg :)