måndag 3 november 2008

Utvecklingssamtal, möten, klassförälder, lucia, avslutningar osv

Det finns något som kan ställa till det i de flesta storfamiljerna och de är de rubriknämnda görendena utvecklingsamtal, klassmöten och klassförälderåtaganden osv i all oändlighet.
Det är svårt att få 1+1 till 5, åtminstone om man är över 6 år.
September månad är nästan ett heltidsarbete i att ränna på dessa möten. Har man tur, så hamnar inte allt för många på samma datum. Men vissa år har det varit ett himla pusslande för att få ihop det hela.
Denna termin har vi avverkat 3 klassmöten, 4 utvecklingssamtal, 2 habiliteringsmöten och 2 klassföräldermöten. Det sistnämnda kan man inte smita ifrån då det är terminsbetingat, och nu är det vår tur tillsammans med 6 föräldrapar till, att ordna något skoj till barnen.
Vi har också klarat av 2 föräldrarfikor och 1 föräldrapicnic. Det ger 14 skolrelaterade saker på 10 veckor. Nu har vi bara vernisage, höstfest, Lucia och julavslutningen kvar.
Det hela har gått märkligt smidigt iår. Jag bestämde mig under semestern att jag skulle se till att styra upp det jag kunde styra, utifrån hur det såg/ser ut här hemma, och det har gått över förväntan.
Vid skolstart sa jag till lärarna att de här tiderna kan jag tex måndagar/tisdagar mellan dessa klockslag. När planerar ni in klassmöte? Skrev upp den info jag behövde och skrev in direkt i allmenackan och garderade mig med barnvakt.
Lite svårare har det varit med klassföräldergruppen, det är fler väldigt olika yrkeskategorier inblandade i gruppen med ojämna arbetstider. Men fest blir det....och säkert i sällan skådat slag.

Vill man, så ska/kan man. En ganska bra paroll att ha i bakfickan.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Oooh jag hör lång väg att 7 barn bara är roligt! Måste genast berätta för Ia om mina planer!

Anonym sa...

Hör nu här gubbe lille. Om du inte lugnar ner dej kommer jag bli tvungen att söva ner dej och föra dej till veterinären för lite snipp-snipp. :P

Lena sa...

Men ia: Du behöver bara 3 graviditeter till så är du där :)
En glad make/sambo är guld eller nått haha

Inga hot på min blogga, okej? ;)

/Lena

Anonym sa...

"Bara" 3? Hmm... Kunde man få beställa alla samtidigt isf? :)) Jag avskyr att vara gravid. Men skulle iofs vilja ha tvillingar :)

Du har så rätt, ber om ursäkt. Tänkte mej inte för.